Resultaten

Volg de impact van structurele bedrijfsoplossingen

Vandaag besteld, morgen in huis. Hoe verkort ik mijn levertijd?

Consumenten zijn er steeds meer aan gewend: iets dat je vandaag online bestelt is morgen in huis. De aankoop van een auto is een van de grootste aankopen die mensen doen. Het liefst neemt de klant de nieuwe auto direct trots mee naar huis. Bij dit autobedrijf duurde het gemiddeld twee weken voordat de nieuwe…

Help, mijn omzet valt weg! Wat nu?

Door de coronacrisis viel een groot deel van de omzet in één klap weg. Dat gaf paniek en onzekerheid. STRUKT. combineerde haar bedrijfskundige en bedrijfseconomische kennis. Allereerst door cijfers uit het verleden te analyseren en op basis daarvan financiële scenario’s uit te werken. Geen fijne boodschap, maar de inzichten gaven houvast en knoppen om aan…

Klanten kiezen vaker voor de concurrent. Hoe keer ik dit?

“Klanten kiezen steeds vaker voor een concurrent, terwijl wij voorheen altijd aan bijna alle klantvragen konden voldoen. Ik heb daar wel slapeloze nachten van”. In deze klantcase ging STRUKT. het gesprek aan met de ondernemer om hem bewust te maken van de verandering in de omgeving. We kwamen tot een nieuwe toekomstvisie en er ontstond…

Hoge werkdruk, lage efficiency. Wat te doen?

De monteurs werkten iedere dag hard om het ingeplande werk af te krijgen. Ondanks dit harde werken lukte het niet om de beschikbare uren volledig te factureren. Uit financiële analyse bleek dat hierdoor het resultaat tegen viel. Uit de quick scan bleek dat de monteurs geen enkel inzicht hadden in de doelen van de organisatie.…

Meer personeel, maar de werkdruk neemt niet af. Hoe kan dat?

Om de werkdruk binnen een autobedrijf te verlichten werd er in dit autobedrijf een manager aangesteld. Hierdoor zou de in- en verkoop zich weer kunnen focussen op de klant en de markt, waardoor de omzet en marge zou stijgen. Dit had niet het gewenste effect. De kosten stegen, maar de omzet groeide niet en ook…

Alles loopt via mij… Waarom nemen anderen geen verantwoordelijkheid?

“Weer zo’n vraag… Waarom lossen ze dit niet gewoon zelf op?” zei de ondernemer toen hij zijn telefoon had neergelegd. Dit was een typerend voorbeeld. De ondernemer was zich nog niet bewust van het feit dat hij dit ‘probleem’ mede in stand hield. Doordat hij alle touwtjes stevig in handen had, konden anderen geen verantwoordelijkheid…


Onze klantcases volgen

Krijg nieuwe content direct in je mailbox.